dilluns, 9 d’agost del 2010

Basses: invasió de balca


Ara fa mig any vaig iniciar la construcció de dues basses temporànies a l'hort per proveir ecotò i aprofitar que el dipòsit d'aigua tenia una fuita que deixava una zona molt embassada.
Avui m'he adonat de la importància de que una part del vas tingui almenys un metre de fondària, encara que es tracti de basses temporànies. Si no és així la balca (Typha spp.) té tendència a col·lonitzar tot el vas. En altres circumstàncies no m'amoïnaria, però en aquest cas les basses són petites i no vull haver d'ocupar-me periòdicament d'haver de tallar la vegetació del vas: em sobra biomassa per a l'empallat i el compostatge, i per una altra banda a nivell de paisatge vull que l'aigua de les basses sigui visible i reflexi l'entorn.

1 comentari:

  1. Hola Albert, moltes felicitats per les basses... seria interessant, des del punt de vista de la biodiversitat, evitar que hi entressin peixos (carpes) a les basses. Les carpes, a més de ser animals que no corresponen a una bassa, es mengen totes les larves de capgrossos i d'invertebrats com les libèl·lules. A més, es mengen tot el zooplàncton i com a resultat les aigües es fan més tèrboles...
    Bé, potser no és necessari aquest comentari,però com el tema m'interessa doncs aquí el tens.

    ResponElimina

Related Posts with Thumbnails
Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Compartir Igual 3.0 Espanya de Creative Commons